Aaron Momenteel heb ik 2 aandrijfassen die kapot zijn (enorm bonkend geluid tijdens gas geven in een bocht) deze waren al gescheurd toen ik de auto had gekocht. Heb in November 24 de aandrijfas rechtsvoor vervangen omdat deze niet meer te redden was, tijdens het plaatsen erachter gekomen dat ik de verkeerde had besteld (plat ipv conisch) beetje stom 😅. Nu wil ik ze beide vervangen en dan meteen de goeie alleen ging dit vorige keer niet zonder slag of stoot, de vraag is nu ook n beetje of jullie nog enige tips hebben die het werk (deels) makkelijker maakt. En kan de bakolie opnieuw gebruikt worden of is het verstandig om er nieuwe in te doen?
Jasper4980 Hoi! Assen vervangen vind ik ook een lastige klus, maar dat is vooral omdat ik geen autobrug ter beschikking heb. Waar loop je tegenaan? Als je bakolie niet zo oud is (half jaartje ofzo) kan je die prima hergebruiken
Aaron Vorige keer bij het vervangen van de aandrijfas kregen we de as er nauwelijks uit en met onwijs veel moeite er weer in. Ik dacht 3 a 4 uurtjes maar het nam het hele weekend zowat in. Bakolie is ongeveer 3 maanden oud.
Jasper4980 Aaron om de aandrijfas erin te krijgen: je kan de naafmoer omgekeerd op de as draaien, zodat het dunne kantje van de moer de as kan "pakken" je kan hem dan aandraaien en trek je de as er zo in. Als hij er dan ver genoeg in getrokken zit kun je de naafmoer op de normale manier erop zetten
Janeau Zelf heb ik de aandrijf as vrij snel los en er op de bijrijders kant gaat was lastig als je de 2 moeren los heb moet je met een schroevendraaier tussen doen en los duwen wel een tip vervang je bak kering voordat ze gaan lekken
Aaron Gister geprobeerd de aandrijfassen te verwijderen zonder groot succes, 2 boutjes afgebroken en niks opgeschoten. Nu wil ik voor mijn stabilisatorstang nieuwe rubbers kopen zodat ik die compleet kan vervangen. Het gaan om dit onderdeel.