Janeau Hallo dames/heren Ik ben janeau ben 17 jaar oud (meesten kennen mij denk ik wel) vanaf vandaag ben ik een trotse eigenaar van deze Peugeot 106 xsi 1.6 van 1996 er is zeker wel wat aan te doen wat er ook te verwachten is maar eerste stap is om de auto is een keer goed wassen na 5 jaar stil staan ook word er de wrap van de motorkap en dak er af gehaald. Wat zijn de toekomstige plannen eerst de auto apk keurig maken en dan de roest plekken aan pakken verlagen en ophanging aan pakken. Ben zelf van plan om een 1.3 Rallye inlaat op te zetten en de motor beetje opvoeren. en nog veel meer maar de auto eerst maar netjes maken
Janeau Vandaag bezig geweest met de ramen en spiegels die het niet deden maar een de zekering checken alles was goed dus even terug er in gestopt en deed de spiegels het weer maar alleen de bij rijders raam deed het maar als ik bij de bestuurders kant omlaag deed deed ie niks wat bleek de schakelaars maakten ook niet goed contact en 1 schakelaar is kapot dus maar eens morgen naar de sloop om schakelaars te halen en wat extra onderdelen die nodig zijn om te vervangen en uiteraard een keertje goed detailen
Janeau Vandaag weer lekker bezig geweest met de dashboard rand en de teller bak cover aan gezien de helaas kapot en een scheur in zat dus vandaag alles even los gemaakt en morgen maar eens alles goed schoonmaken en naar de sloop om wat onderdelen te halen zoals dynamo stekker voor de ramen en nog een ventilatie rooster
Janeau Eergisteren de auto maar eerst eens goed schoongemaakt na 5 jaar en toen we klaar waren met wassen ben ik begonnen met het demonteren van de dynamo en bij de sloop een nieuwe gehaald en er op gemonteerd toen maar een de accu weer opgeladen en terug gemonteerd. Toen heb ik over de accu gemeten en ja hij gaf eigenlijk 14v aan nu maar eens de interieur goed schoon maken en de dashboard Weer compleet maken
Janeau gister maar een de auto op een brug gehad om de distrubutie riem een vervanging te geven thuis hadden wij een riem liggen maar helaas voor een 1.3 rallye block tezijn dus maar een nieuwe bestelt en de volgende dag er op doen helaas tijden de auto op de brug heb ik ook onder de auto goed gekeken en onder voor bij een chassis balk was er een roest plek die helaas door gerot is dus maar een nieuwe stuk uit een ph1 pakken en maar er op lassen er moeten ook nieuwe aandrijv assen er op en motor stuenen maar eens vervangen want tijdens de rijden is er veel gebonk dus als eerst gedacht dat de ophanging niet goed is maar daar bleek helemaal geen speling of iets te zijn en de auto in de versnelling gedaan en de auto op en neer rollen en zag de motor flink op en neer bewegen maar eerste stap is de auto apk klaar temaken richting eind novemer
Janeau Gisteravond en vandaag een nieuwe achtermotor steun geplaatst en scheel toch een heel gebonk maar toch niet helemaal dus dan maar nieuwe draagarmen stuurkogels stabilisator stangen alles maar meteen vervangen kijken of het weg is
Janeau Vandaag weer lekker bezig geweest met de xsi Heb niks speciaals gedaan maar ieder stapje helpt altijd vandaag dus de stickers van de auto afgehaald en lekker gepoetst, toen maar eens de kleppen stellen want de block tikte heel erg wat bleek waren alle kleppen te strak en 1 los dus alles even gecorrigeerd en toen was het gelukkig over
Janeau Sins de laatste keer dat ik hier op heb gepost zijn hier en daar wat dingentjes aan de xsi gedaan heb bijvoorbeeld een originele radio gekocht helaas geen code maar ook nieuwe aandrijfassen besteld maar komen pas rond kerst binnen helaas heb nu een set draag armen,stuurstangen,stabilisator stangen bestelt en ben ik nu mee bezig ik te monteren maar dat is niet alles ineens ging de achterklep niet meer open en bleef de hele tijd op slot en met de sleutel wilde hij ook niet open dus vanaf binnen de klep los geschroefd en de achterklep kapje los en bleek dus de mechanische van de slot kapot dus maar een nieuwe bestelt en er meteen ingebouwd en nu werkt alles weer zoals het hoort en ook gelukkig via afstand bediening gaat de klep op slot en open voor nu was dat het hopelijk deze week wat extra dingentjes
Janeau Oeppsss, Zoals bijna elke 106 hebben ze last van blancelak schade wat hebben ze dus gedaan ze hebben bij mij de dak en motorkap gewraped in Carbon maar het is helaas niet netjes gedaan dus gister maar met een heat gun rustig de wrap er af gehaald maar ook de lak🥲 dus als iemand een nette ph1 kap heeft liggen liefst zwart of iemand die kan spuiten voor weinig hoor ik het graag
Janeau Gister maar eens goed begonnen met de ophanging aan een kant stabilisator stang er af en draag arm en stuurstang! los nu alleen rem klauw er af en kan de veer poot een opknap beurtje krijgen🥳
Janeau Zo het was even stilletjes hier, maar heb dus zitten wachten voor onderdelen die binnen moesten komen heb ook aandrijfassen besteld uit Engeland en met familie met kerst hier laten komen dus kunnen flink aan de slag heb wel wat gedaan aan de auto zoals de hele veerpoot er onderuit gehaald en die wordt binnenkort opgeschuurd en lekker in de lak gezet en wordt de wiel lagers en topmounts meteen vervangen als deze kant klaar is dan ga ik aan de andere kant beginnen en meteen een beurtje doen heb ook lekker de bekleding stoom gereinigd dus die zijn lekker schoon en samen met hulp ben ik ook bezig met een livery beetje een dtm/old school race style te maken maar dat ik een bijzaak en is niet noodzakelijk 😁
Janeau Afgelopen paar dagen druk bezig geweest met schoonmaken van de veerpoten en klaar maken voor het een pakje hammerite en dus ook maar een paar laagjes hammerite er op er is ook nieuwe dempers in gekomen van een 106 gti dus van olie naar gas gevulde demper dus morgen nieuwe versnellingsbak kering er op en dan dan kan alles er weer terug er op en dan is het tijd voor de andere kant
Janeau Gisteren alles nieuwe onderdelen er onder gedaan met de veerpoot maar nu beetje gezeik met de stuurkogel dat hij niet er af wilt van de stuur stang dus hopelijk morgen los proberen te krijgen mocht je een idee/tip hebben hoor ik het heel graag
Janeau Nu dat de bestuurders kant gedaan is, is het nu de buurt voor de passagiers kant vandaag alles los gehaald morgen de wiel lager er uit en demper/veer/top mount los halen en alles goed vet vrijmaken en en roest vrij en dan zoals de andere in een laagje hammerite en nieuwe onderdelen er op
Jasper4980 Nice man, lekker bezig! Hoe haal je het wiellager los, heb je daar een handige werkwijze voor? Ik moet binnenkort een lager vervangen maar ik heb geen pers...
Janeau Jasper4980 ik heb het via een pers gedaan maar denk dat sommige ook er uitslaan maar moet je goed hard slaan maar beste is een pers
Janeau Vandaag de veerpoot uit elkaar gehaald en ontvet om hem te gaan schuren en dan klaar maken voor de hammerite. Bij de vorige veerpoot wat de twijfel om nieuwe dempers in tedoen maar ben blij dat ik nieuwe heb besteld want deze kan is lek aan de onderkant🫣
Janeau Na een paar dagen schuren en schilderen is de veerpoot eindelijk klaar om morgen in elkaar te zetten en onder de auto zetten met de rest heb alvast de aandrijfas er in zitten en ben helaas iets tegen gekomen wat ik niet wilde zien🫣