Sam
Goedenmiddag, ik zal nog even een keer een lijst met compatibele donor auto's maken.
Hoe plug en play het is hangt weer af van het bouwjaar van jou auto en een donorauto.
De tu motoren zijn veel jaren mee gegaan in de productie van zowel peugeot als citroen.
Als je een donor haalt van het zelfde bouwjaar dan kan je inprincipe de motoren zo overzetten.
De motoren van de 306 zijn wel minder geschikt omdat de stuurbekrachtiging op de distributie is aangesloten dus die is minder compatibel.
Voor de rest kan je saxo, 106, 206 zo 1 op 1 overzetten afhankelijk van het bouwjaar.
<fase 2 heeft 2 pluggen van interieur naar motorkabelboom en fase2> heeft maar 1 plug.
Als je motoren wil overzetten kan je de motorsteunen omzetten naar 1.6, daar zijn ze voor gemaakt. Ik zou ook nieuwe aandrijfassen van een 1.6 pakken omdat die wat Bourgondische r zijn.
Voor de rest is alles plug en play. Ik zou wel eerst de ecu startblokkering vrij maken voor je het blok er uit haalt. Achter de zekeringkast zit een zwart blokje met een stekker er in. Dat is je startblokkering.
Deze moet je bij je donorauto ontkoppelen (terwijl de auto in contact staat of met draaiende motor.)
Dan is je ecu vrij. Zodra je m inbouwt in je eigen auto en daar start (nadat die in je eigen auto is aangesloten op de startblokkering) dan wordt de ecu weer vastgezet op jou sleutel.
Overigens zou ik de brandstofdrukregelaar opschroeven, nieuwe er op zetten van een jongere 1.6 of er af slopen.
Als je het riedeltje van de startblokkering herhaalt op je oude blok dan kan je die ook verkopen, andeds kan die naar de sloop of moet je je ecu sleutelvrij maken dmv hardware aanpassing.
Als je problemen krijgt met de transponder ring kan je altijd een pb doen of een reactie geven. Daar heb ik ook tips en tricks voor.